Dodatek węglowy
Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych
w związku z rozpatrzeniem wniosku o przyznanie dodatku węglowego
Zgodnie z art.13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str.1, z późn. zm.), zwanego dalej „RODO”, informujemy, że:
-
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Ośrodek Pomocy Społecznej w Głubczycach, ul. Pocztowa 6A, 48-100 Głubczyce, nr tel. 77 485 29 22, 77 485 85 15, adres e-mail; ops@glubczyce.ops.com.pl
-
W przypadku pytań lub wątpliwości, czy dane osobowe w Ośrodku Pomocy Społecznej są przetwarzane prawidłowo, można zwrócić się do wyznaczonego Inspektora Ochrony Danych, którym jest pan Andrzej Pawłowicz, adres e-mail:
-
Celem przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest rozpatrzenie wniosku oraz ustalenie prawa do dodatku węglowego na podstawie ustawy z dnia 5 sierpnia 2022 o dodatku węglowym w związku z ustawą z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych, ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków oraz ustawą z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
-
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są na podstawie art. 6 ust. 1 lit c i e RODO, tj. w celu wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze oraz wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym.
Dane osobowe w zakresie Pani/Pana numeru telefonu i/lub adresu e-mail przetwarzane będą na podstawie Pani/Pana zgody – art.6 ust.1 lit. a RODO.
-
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów określonych w przepisach szczegółowych w zakresie wymaganym przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa, tj. 10 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym rozpatrzono wniosek. Dane osobowe przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO przechowywane będą przez okres niezbędny do realizacji celu przetwarzania lub do czasu wycofania zgody na ich przetwarzanie.
-
Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być organy publiczne, zgodnie z przepisami powszechnie obowiązującego prawa a także podmioty świadczące usługi informatyczne na podstawie umowy powierzenia przetwarzania danych. Nie przekazujemy Pani/Pana danych osobowych poza teren Polski.
-
W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych, z wyjątkami zastrzeżonymi przepisami prawa, przysługuje Pani/Panu;
-
prawo dostępu do danych oraz otrzymania ich kopii;
-
prawo do sprostowania danych;
-
prawo do ograniczenia przetwarzania danych;
-
prawo do usunięcia danych;
-
prawo do wycofania zgody na przetwarzanie danych pozyskanych na podstawie art. 6 ust.1 lit a RODO, przy czym jej wycofanie nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na jej podstawie przed wycofaniem;
-
prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych) – w przypadku, gdy uważa Pani/Pan, że przetwarzamy Pani/Pana dane niezgodnie z prawem.
-
Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym. Niepodanie danych osobowych będzie skutkowało wezwaniem do ich uzupełnienia, a w przypadku nieuzupełnienia pozostawieniem wniosku bez rozpoznania.
-
Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych nie będzie podlegało zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.